No one laugh at God in a hospital, No one laugh at God in a war

Kan berätta att jag överlevt ännu en helg, starkt!

Helgen började med en fantastisk hemmagjord kycklingsallad och efter det blev det bara bättre. Igår var jag och Fredde och tränade någon timme sen var vi ut och åt lunch på kungshallen. Tog några små lammkorvar vilka såg ut som mans stavar. Men goda var dem. Sen tog jag, fredde, Rille och Allan en kaffe högst upp i kulturens hus för att erhålla vår årliga dos av kultur. Det var bra gjort tycker jag. Efter detta drog vi alla till Fredrik där vi lagade lite mat och satt o snackade till bakgrunden av försnacket till matchernas match  på TV. Men istället för att gömma oss där i lägenhetens trygga vrå och se matchen åkte vi till Marie och Linnea på kungsholmen och bevittna den på en högst tveksam streaming. Men Barca vann ju iaf, såklart. När matchen var klar och Allan lugnat ner sig över vinsten var vi ut på krogen. Inte mycket att säga om den, förutom att de enbart spelade låtar från 90-talet. Hög nostalgifaktor, kändes rent som ett mellanstadie disco! Efter två taxiresor (notera TVÅ) så kunde jag till slut luta mig tillbaka i min egen säng därikring 5 på morgonen. Det är hårt.

Dagen har på grund av denna sena tidpunkt blivit relativt kort, men har ändå hunnit städa, tvätta, en sväng på mariatorget och påhälsning hos Wispen. Denne var mycket irriterad på sin chef eftersom han inte gett wispen ett x-box. Jag kan ju inte annat än att hålla med.

Nu väntar alldeles strax sängen, för imorgon ska jag ju upp och arbeta. Känns spännande.

Mycket korthugget inlägg. jag försöker finna ett nytt sätt att skriva på, men jag vet inte vad jag tycker om det. Får nog leta vidare.

/D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tycker det är väldigt trevligt att du kommit igång med bloggandet igen

2010-04-12 @ 19:27:15
Postat av: Åsa

Fan grattis till det nya jobbet...verkar ju passa dig som handen i handsken. Hoppas du trivs med det och har kul i stora stada:)

2010-04-20 @ 16:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0