Now when I'm an outcast, where am I headed?

Apropå att försöka bryta ner dessa eviga könsroller så tycker jag Madeline Ambers citat nedan är en riktig spark i skrevet.

"– En del kvinnor tycker nog att jag saknar moral, men det är ett faktum att alla kvinnor vill bli försörjda ekonomiskt. Så var det bland grottmänniskorna också, kvinnorna valde mannen med störst grotta"

Vilken underbar logik kvinnan har. Trots flera tusen år av evolution så kan allting brytas ner till boarean i sitt krypin. Bäst jag ger mig ut i Lidingöskogarna till helgen och kissar in mitt revir runt den största kratern jag kan hitta, sen är det bara att dra hem en fru i håret från Sturekompaniet. Helt plötsligt blev allting så enkelt, tack Madeline!

Detta citat är enbart ett utav många guldkorn i artikeln hon blir intervjuad i, men eftersom jag inte vill ge henne någon mer önskad uppmärksamhet lämnar jag inte ut fler kluriga kommentaren från tösen.

Bara rubriken: "-Humor betalar inga räkningar" Kvinnan är ta mig fan ett geni!

_________________________________________________________________________________________________

För övrigt blev jag rädd för mig själv häromveckan. Var på väg hem efter en hockeykväll i Sickla, kom till Ropsten, sprang för allt vad benen bar till bussen för att hinna. Hann med god tid, 2 minuter kvar till avgång. Minuterna gick, till slut var bussen 8 (!) minuter försenad. Då kände jag rent inom mig hur jag på allvar började koka inombords och blev otroligt irriterad, trots att det vid detta tillfälle var ungefär en kvart till nästa skulle komma. När jag dock själv uppmärksamma dessa känslor drabbades jag av en hemsk chock och började genast förakta mig själv, hur kunde jag ens påverkas av något så litet och löjligt?

Rätt som det var så kom den försenade bussen någon minut senare och jag hoppade på. För att visa för mig själv vilket länshjärta jag egentligen har kände jag mig tvungen att på norrbottniskt vis ställa mig och prata med busschauffören och frågade artigt vad som hade hänt. Efter en kort pratstund insåg jag att den djupt stressade busschauffören inte var intresserad av min konversation utan skrek mest till alla att de skulle skynda på. Men där, då fick jag blicken som jag fått så många gånger förut! Blicken som säger "Din jävla norrlänning, sätt dig längst ner, stirra rakt fram och håll käften. Ingen bryr sig om ditt bondesnack". Tack vare detta kunde jag avslappnat slå mig ner och återigen se på mig själv som en Älvsbyson, nu visste jag att jag kunde se mig själv i spegeln igen utan att känna en avsky, jag var återigen genuin. Mina Älvsbybröder hade varit stolta.

_______________________________________________________________________________________________

Avslutningsvis, jag har hittat sommarens bästa danslåt. Vet inte hur man integrerar Youtube klipp utan ni får bara en adress att klippa och klistra med. Håll till godo, Alors on Danse!

http://www.youtube.com/watch?v=J9yzoTHP9HY&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0