When you feel it, you know

Något stort skedde i sommar, nämligen att jag hade min livs första betalda semester i hela fyra veckor. Lägg därtill att jag har två veckor kvar att plocka ut. Vilken bra arbetsplats jag har.

Sommaren har som vanligt innehållt en hel del fiske. En vecka till fjälls där fisket inte var det bästa men sällskapet och naturen höll högsta klass. Eftersom 3 veckor tillbringades uppe i norr blev det även mycket gamla vanor; träning, umgås med Wille, familj och vänner, rallar och lulekalaset. Utöver detta har jag även hunnit med att besöka Fredriks stuga ute i Stockholms skärgård samt flytta in på söder. Det sistnämnda är riktigt bekvämt. Har idag problem med att förstå hur jag kunde bo ute på Lidingö, fats nöden har väl ingen lag antar jag.

Närmsta framtiden? Ja, en hel del planer som smids men på grund av dålig likviditet, tack vare dubbla hyror plus en deposition denna månad, skjuts det mesta upp en vecka. En rolig sak är att jag ska köpa min livs första TV. Undrar en hel del hur detta går till, antagligen kommer jag blunda och peka ut första bästa. Så länge man kan läsa texten. Sen kommer väl mycket fokus ligga på jobbet också, måste trampa igång maskineriet. Fick iallafall veta idag att det ser mycket lovande ut angående min tillsvidare anställning efter att provanställningen går ut 4/10. Det är skönt förstås, kvitto på att de gillar att ha med mig att göra.

Jag hade tänkt hålla mig från att prata ishockey men det går inte. En månad kvar drygt tills premiären för Modo. Jag önskar jag kunde säga att de kommer vinna guld iår, men tyvärr sticker jag inte ut hakan så mycket. Med det laget som vi har idag kan det bli flipp, flopp eller en tråkig mittenplacering och utslagna i kvarten, helt omöjligt att sia kring helt enkelt. Tycker dock Fredrik Andersson valt en klok väg att främst värva från Allsvenskan för att på så sätt få spelare som är på väg uppåt i karriären istället för bara trötta gamla lirare. Dock skulle det kännas skönt med någon mer profilspelare i första kedjan, Ritchie och Skröder känns lite tunna. Men förhoppningsvis har jag fel.

Nåja, har inget mer att berätta. Detta händer här!

Now i was told since before i could speak
a mans emotions are what make him weak
I come to you more or less a humble man
because you are a woman






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0