Let them know that I was who I am

Vad händer tänker ni? 2 inlägg på en dag? Det är sanning! Såg nu rätt sent att jag fått en utmaning av syster, ska inte vara sämre än att jag svarar!
Vad gjorde du för 10 år sen?

2002 var jag en ganska beskymmersfri niondeklassare som spelade en hel del ishockey, umgicks med goda vänner och (pinsamt nog) ganska precis inlett mitt senaste mer allvarligare förhållande. Jag vill minnas att jag trivdes alldeles ypperligt med mitt liv, gillade skolan och var spänd inför det kommande gymnasiet. I efterhand kan jag inse att jag bara ett år senare hade utvecklats rätt mycket som människa, men där och då trodde jag nog att den personen jag var då var den jag skulle vara i resten av mitt liv. 

Vad gjorde du för 1 år sen?

Mars ifjol såg nog inte särskilt annorlunda ut än idag. Jag var nog glad över att jag precis fått gå upp till en 100% tjänst, var tillsvidareanställd och hade mer pengar på fickan än jag någonsin hade haft sedan tidigare. Tänk så snabbt man anpassar sig till det sistnämnda.. :) I övrigt hade jag precis bokat en resa till Kroatien och börjat se fram emot den stundande sommaren. Orosmoment var nog att jag ganska precis fått veta att jag var tvungen att flytta ur lägenheten på söder innan juli utan en aning om vars jag skulle hamna.

Fem snacks du gillar?

Oj, med risk att låta präktig så är jag inte särskilt mycket för sådant. Men om jag äter så är det Chips, närmare besämt Sourcreme & Cheese. Inget annat. Kanske ostkrokar.

Fem låtar du kan hela texten till?

Då jag i likhet med min syster kan allt för många (med skillnaden att hon kan sjunga dem rättvisa) väljer jag istället mina favoriter:
The Times they are A - changin'
Hurricane
Åh, Vad jag var lycklig inatt
Åt samma håll
Walk through hell

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?

Betala av lägenheten, renovera lägenheten, åka med syster och Wille till Övik för att se Modo, köpa 49% av aktierna i Modo och sen skulle jag vilja ge bort resten!
Fem dåliga vanor?

Avskyr obekväm tystnad och pratar istället obehindrat, svårt att låta mig själv vara ledig, tar allt som folk säger ofta på för stort allvar, snål mot mig själv och snus ska väl också in under det?

Fem saker du gillar att göra?

Träna, diskutera, dricka rött vin på en uteservering och förakta folk som inte uppskattar kultur, snusa och se Modo.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?

Manchester, Onepiece, Hellyhansen, Luleåhockey plagg och hängslen

Fem favoritleksaker?

Dator, mobil, skridskor, slagborr och digitalbox


Fem personer som du vill se göra denna utmaning?

Den som känner sig manad!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hallå där, onepiece är ju bland det skönaste som finns, däremot vill man nog inte att någon ska se en i den.... =)

2012-03-24 @ 08:35:33
URL: http://wisteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0